Företagande i verkligheten

Marknadsföring och internet

Marknadsföring på nätet är idag något väldigt stort och vanligt. Det finns flera olika sätt som man kan marknadföra sig själv på nätet, här tar vi en snabb titt på de alternativ man har.

Mejlinglistor

När man handlar på en sajt måste man ju ofta skapa ett konto och i detta är det ju mer eller mindre praxis att man ger en e-postadress, först för att kunna bekräfta att det är en riktig adress men även så att företaget man köper från kan skicka ut mejl om uppkommande kampanjer och erbjudanden. 

Social Media

Majoriteten av företag idag har en närvaro på någon typ av social media, de vanligaste är nog linkedin, facebook och twitter, men google+ och instagram finns naturligtvis också med. Här kan man lätt hålla kontakten med existerande kunder och nå ut till dem på samma sätt som med mejlinglistor.

Annonser

Även fast webbläsartillägg som adblock finns idag är det rätt så vanligt att företag köper bannerlänkar och liknande på andra sajter för att locka till sig fler besökare. Hur länge till detta är en bra strategi återstår dock att se.